Cross-domain tracking: Какво е и нужно ли ни е?

Кръстосаното проследяване на домейни (cross-domain tracking) е една от по-сложните, объркващи и често неразбрани области на уеб анализа. То включва бисквитки, настройки за сигурност на браузъра и разбиране на цялостната ви стратегия за измерване.

Понякога уеб анализаторите и маркетолозите могат да се впуснат в ненужни приключения, без да са наясно каква е крайната цел. По тази причина решихме да опишем вариантите, при които тази настройка е необходима.

Нека първо изясним някои термини:

Какво е домейн и какво е поддомейн?

Домейнът (наричан още главен домейн) е частта от адреса на уебсайта непосредствено преди .bg (или .com, .net, .eu и т.н.). Например:

Пълен URL адрес на уебсайт: https://www.metrix.bg

Домейнът е: metrix.bg

Поддомейнът е частта между https:// и първата точка. В нашия пример www е поддомейн, като са възможни и други вариации, например:

  • https://gallery.metrix.bg
  • https://blog.metrix.bg
  • https://shop.metrix.bg

Поддомейните са съответно: gallery, blog и shop.

Имате ли нужда от кръстосано проследяване на домейни?

Използваме cross-domain tracking с Google Analytics, за да проследяваме множество уебсайтове в една собственост (property) и да гарантираме, че един потребител, който “пътува” между няколко сайта, се идентифицира като един потребител.

Понякога кръстосаното проследяване на домейни не е необходимо. За да разберете дали имате нужда от него, разгледайте тази блок-схема:

 

Ако сте следвали блок-схемата и сте определили, че ви е необходимо кръстосано проследяване на домейни, тогава имаме ръководство за настройка на Google Tag Manager. Вижте ръководството тук: Кръстосано проследяване на домейни с Google Tag Manager.

Нужно ли е кръстосано проследяване на поддомейн?

Кръстосаното проследяване на домейни се прилага само ако имате няколко домейна. Ако имате един домейн с множество поддомейни, кръстосаното проследяване на домейни не е необходимо!

Настройката на проследяване на поддомейни в Universal Analytics е относително лесна и се състои в две стъпки:

Стъпка 1: Задайте домейна на бисквитките

При имплементиране на Google Analytics кода, задайте „автоматично“ домейна на бисквитките. Това е настройката по подразбиране за Universal Analytics, при внедряване с Google Tag Manager. Това позволява на посещенията от всички поддомейни да споделят една и съща бисквитка, което позволява на Google Analytics да идентифицира един и същ потребител.

Как става това със снипета, който предоставя Analytics:

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –>
<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-123456789-1″></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());
gtag(‘config’, ‘UA-123456789-1’, ‘auto’);
</script>

При настройка на променлива за Analytics в Google Tag Manager, тази настройка е направена по подразбиране:

Стъпка 2: Актуализирайте списъка си за изключване на реферали

В административния панел основният домейн трябва да бъде добавен към списъка за изключване на препратки. Това вероятно е автоматично настроено правилно, но си струва да проверите отново.

Metrix Digital

Агенция за дигитален маркетинг, специализирана в маркетинг на ефективността и постигане на възможно най -висока възвръщаемост на инвестициите за нашите партньори.
Ние можем да ви помогнем успешно да продадете вашия продукт онлайн, като обхванете всички съответни канали за изпълнение.

Искате ли екипът ни да се погрижи?

Свържете се с нас.

Искате ли екипът ни да се погрижи?

Разкажете ни за вашия бизнес още днес.