Don’t Make Ads. Make TikToks.
Най-добри творчески практики
Какво означава да мислиш първо за TikTok?
Мисленето в посока TikTok е задължително, ако искате да привлечете нова аудитория. Защо?
За разлика от други социални мрежи, където фокусът често е върху взаимоотношенията между потребителите, TikTok поставя на първо място самото съдържание. Това означава, че видеоклиповете, които са креативни, интересни и ангажиращи, имат по-голям шанс да достигнат до широка аудитория. Алгоритъмът на TikTok е проектиран да показва на потребителите съдържание, което съответства на техните интереси. Това означава, че ако създавате съдържание, което е в съответствие с текущите тенденции и предпочитания на вашата целева аудитория, е много по-вероятно то да бъде открито и харесано.
DO
- Увеличете броя на рекламите си. Постоянен приток на свежи материали към потребителите е в основата да добрата TikTok реклама.
- Заложете на уникалност и креативност. Съдържание със собствен стил прави платформата процъфтяваща и е ключът към отлични резултати за марките.
DON’T
- Не очаквайте, че всяка креативна идея ще допринесе за постигането на резултат.
- Не копирайте същите идеи, които сте използвали в други платформи.
Бъдете на цял екран:
- 9:16 е най-успешният формат.
Бъдете кратки и сладки:
- 85,5% от най-добре представящите се видеа в TikTok са между 10 и 15 сек.
Високото качество е предимство:
- Снимайте видеа в резолюция 720P или повече.
Създайте малко шум:
- Добавете аудио.
Как да закачите потребителите на кукичката?
Опасно пристрастяване! ⚠️ Моделът “кука” е като риболов, а ти си шаранът. Първо те “захапва” рекламата, после вече сам търсиш “стръвта”. Така съдържанието те “закача” и ти си хванат на въдицата без да го осъзнаваш.
Трудно е да се създаде навик, а още по-трудно е да се създаде за някой друг – потребителите. Първо, трябва да разберете моделите на поведение на потребителите.
Хората имат потребности, а компаниите разполагат с услуги. Ако те се припокриват, тогава не е нужно да харчите милиони за реклама или агресивни послания, защото потребителите сами ще се връщат отново и отново.
Ето пример:
Следите любимите си знаменитости в TikTok. Чувствате се стресирани след работа и подсъзнателно посягате към приложението и започвате да скролвате. Това овладява стреса и отвлича вниманието ви от дългия ден.
1. Тригър
Тригърът е двигателят на поведението – първата искра ✨
Съществуват 2 вида тригъри: вътрешни тригъри и външни тригъри.
Външните тригъри са като покани. Те могат да бъдат имейли, платени реклами, SMS съобщения, push известия или дори препоръки от приятели. Тяхната цел е да използват вътрешните тригъри.
Вътрешните тригъри са връзки, формирани в съзнанието и емоционалния свят на потребителя. Потребителите свързват външните тригъри с вече съществуващи емоции и спомени и създават свои собствени причини да използват продукта.
Да предположим, че Алекс получава известие от Netflix, когато му е скучно. Той влиза в профила си и попада на филм за готвачи. Какво съвпадение, дъщеря му също е готвач! Когато гледа филма, той си спомня за любимата си дъщеря. И да, Алекс създава първото си положително усещане за приложението.
2. Действие
За да може потребителят да предприеме действие, след като му бъдат представени тригърите, са необходими две неща: мотивация и възможност.
За да повишат мотивацията на евентуалния потребител, продуктовите дизайнери проектират продукти, които са лесни за използване. Минималистичен и удобен за ползване интерфейс: не е необходимо да прекарвате твърде много време на уебсайта, за да го разберете, не е необходимо да мислите.
Съществуват 3 основни мотивационни подбуди:
- Сензитивност (наслада, болка)
- Очакване (надежда, страх)
- Принадлежност (обществено признание, отхвърляне)
3. Възнаграждение
Хората обичат възможностите и изненадите!
Предлагането на различни възнаграждения на вашите потребители по различно време може да ги сближи с вас. Освен това, ако потребителите са наясно с тези бъдещи награди, те ще се върнат, за да ги получат.
- Социални награди – определят се от нашите социални връзки с другите – нуждата за внимание и признателност.
- Награди от лова – лов на храна, животни и подслон се е превърнал в лов на материални блага вещи и ресурси – задоволяване и възнаграждаване.
- Самодоволство – награди, които търсим за лично удовлетворение.
4. Инвестиция
След като потребителят се привърже към дадено приложение, той започва да инвестира. А размерът на инвестициите зависи от реакцията им към кукичката – функциите, които карат потребителите да се връщат в приложението за още. Например – отбелязване в снимка, споменаване в коментарите, харесвания/споделяния или сторита.
Ето пример за “кукички” в TikTok:
Да предположим, че външният тригър е видео от TikTok, изпратено от приятел. Получили сте съобщение и искате да проверите какво е, защото приятелят, който го е изпратил, е забавен човек.
Така че вашата мотивация (вътрешен тригър) е да се посмеете с приятел.
Трябва да създадете акаунт, но тъй като това отнема по-малко от минута, не е проблем за вас. Създавате акаунта си. Може би дори изтегляте приложението и след това гледате видеоклипа. Воала! Едно от най-простите действия в света.
- Подобрете деня си! – Това е мотото на TikTok. Превръща един скучен и обикновен ден в приятен и запомнящ се.
TikTok ви отвежда на лов за продукти. Скролвате, за да откриете най-забавното видео, най-доброто караоке изпълнение, най-сладкото видео с куче…
В предишните фази продуктът ви привличаше към себе си, като ви даваше малки награди всеки път, когато предприемете действие (харесване на видео, писане на коментар, следване на някого и т.н.). Колкото повече време прекарвате и взаимодействате със съдържанието, толкова повече ще виждате видеоклипове, които ви привличат, което означава, че ще получавате награди (щастие, забавление, вдъхновение и т.н.), които резонират по-добре с вас. И в крайна сметка TikTok ще има добър оттенък за вас – основателна причина да използвате продукта, вътрешен тригър.
Не е лесно да се задържите на пазара сред хиляди конкуренти. Не е достатъчно да привлечете клиенти/потребители в подходящия момент. Трябва да се уверите, че те ще се насладят на преживяването и ще се върнат отново – т.е. да ги задържите на кукичката.
За да задържиш вниманието на потребителя, използвай тези елементи:
- Музика – Музиката с бърз ритъм ни помага да запомняме рекламите по-добре, защото стимулира мозъка ни.
- Транзишън – Бързите сцени “грабват” погледа още от самото начало и правят по-голямо впечатление.
- Движение – Когато има движение, хората гледат повече и искат да видят какво ще се случи след това.
- Текст – Изскачащите субтитри превръщат пасивното гледане в активно участие, като насърчават зрителите да взаимодействат със съдържанието и да задълбават в темата.
- Емотикони – Емотиконите ни позволяват да изразим чувства и емоции по бърз и лесен начин, което ни помага да създадем по-силна връзка с аудиторията.
- Бранд – Честото излагане на марката или продукта улеснява запомнянето на основните послания и визуални елементи, свързани с тях.
Превърнете продукта в герой!
- +47% вероятност за покупка, когато продуктът е показан в различни ситуации.
- +129% вероятност за покупка, когато продуктът е показан в употреба, в сравнение с реклами без демонстрация.
- +32% вероятност за покупка, когато продуктът е показан в цялата реклама.
- +128% вероятност за покупка, когато се разопаковат продукти.
Използвайте силен, ясен и кратък призив за действие (CTA)
50% от рекламите в TikTok не съдържат CTA, но 80% от най-добрите рекламни кампании, които целят конверсия, съдържат CTA и 208% вероятност за поръчка при силен CTA.