От нула до вайръл за 30 дни: Тайната на TikTok рекламата!

Don’t Make Ads. Make TikToks.

Най-добри творчески практики

Какво означава да мислиш първо за TikTok?

Мисленето в посока TikTok е задължително, ако искате да привлечете нова аудитория. Защо?

За разлика от други социални мрежи, където фокусът често е върху взаимоотношенията между потребителите, TikTok поставя на първо място самото съдържание. Това означава, че видеоклиповете, които са креативни, интересни и ангажиращи, имат по-голям шанс да достигнат до широка аудитория. Алгоритъмът на TikTok е проектиран да показва на потребителите съдържание, което съответства на техните интереси. Това означава, че ако създавате съдържание, което е в съответствие с текущите тенденции и предпочитания на вашата целева аудитория, е много по-вероятно то да бъде открито и харесано.

DO

  • Увеличете броя на рекламите си. Постоянен приток на свежи материали към потребителите е в основата да добрата TikTok реклама.
  • Заложете на уникалност и креативност. Съдържание със собствен стил прави платформата процъфтяваща и е ключът към отлични резултати за марките.

DON’T

  • Не очаквайте, че всяка креативна идея ще допринесе за постигането на резултат.
  • Не копирайте същите идеи, които сте използвали в други платформи.

Бъдете на цял екран:

  • 9:16 е най-успешният формат.

Бъдете кратки и сладки:

  • 85,5% от най-добре представящите се видеа в TikTok са между 10 и 15 сек.

Високото качество е предимство:

  • Снимайте видеа в резолюция 720P или повече.

Създайте малко шум:

  • Добавете аудио.

Как да закачите потребителите на кукичката?

Опасно пристрастяване! ⚠️ Моделът “кука” е като риболов, а ти си шаранът. Първо те “захапва” рекламата, после вече сам търсиш “стръвта”. Така съдържанието те “закача” и ти си хванат на въдицата без да го осъзнаваш. 

Трудно е да се създаде навик, а още по-трудно е да се създаде за някой друг – потребителите. Първо, трябва да разберете моделите на поведение на потребителите. 

Хората имат потребности, а компаниите разполагат с услуги. Ако те се припокриват, тогава не е нужно да харчите милиони за реклама или агресивни послания, защото потребителите сами ще се връщат отново и отново.

Ето пример:
Следите любимите си знаменитости в TikTok. Чувствате се стресирани след работа и подсъзнателно посягате към приложението и започвате да скролвате. Това овладява стреса и отвлича вниманието ви от дългия ден.

1. Тригър

Тригърът е двигателят на поведението – първата искра ✨

Съществуват 2 вида тригъри: вътрешни тригъри и външни тригъри.

Външните тригъри са като покани. Те могат да бъдат имейли, платени реклами, SMS съобщения, push известия или дори препоръки от приятели. Тяхната цел е да използват вътрешните тригъри

Вътрешните тригъри са връзки, формирани в съзнанието и емоционалния свят на потребителя. Потребителите свързват външните тригъри с вече съществуващи емоции и спомени и създават свои собствени причини да използват продукта. 

Да предположим, че Алекс получава известие от Netflix, когато му е скучно. Той влиза в профила си и попада на филм за готвачи. Какво съвпадение, дъщеря му също е готвач! Когато гледа филма, той си спомня за любимата си дъщеря. И да, Алекс създава първото си положително усещане за приложението. 

2. Действие

За да може потребителят да предприеме действие, след като му бъдат представени тригърите, са необходими две неща: мотивация и възможност. 

За да повишат мотивацията на евентуалния потребител, продуктовите дизайнери проектират продукти, които са лесни за използване. Минималистичен и удобен за ползване интерфейс: не е необходимо да прекарвате твърде много време на уебсайта, за да го разберете, не е необходимо да мислите. 

Съществуват 3 основни мотивационни подбуди:

  1. Сензитивност (наслада, болка)
  2. Очакване (надежда, страх)
  3. Принадлежност (обществено признание, отхвърляне)

 

3. Възнаграждение

Хората обичат възможностите и изненадите! 

Предлагането на различни възнаграждения на вашите потребители по различно време може да ги сближи с вас. Освен това, ако потребителите са наясно с тези бъдещи награди, те ще се върнат, за да ги получат.

  • Социални награди – определят се от нашите социални връзки с другите – нуждата за внимание и признателност.
  • Награди от лова – лов на храна, животни и подслон се е превърнал в лов на материални блага вещи и ресурси – задоволяване и възнаграждаване.
  • Самодоволство – награди, които търсим за лично удовлетворение.
 

4. Инвестиция

След като потребителят се привърже към дадено приложение, той започва да инвестира. А размерът на инвестициите зависи от реакцията им към кукичката – функциите, които карат потребителите да се връщат в приложението за още. Например – отбелязване в снимка, споменаване в коментарите, харесвания/споделяния или сторита.

Ето пример за “кукички” в TikTok:

Да предположим, че външният тригър е видео от TikTok, изпратено от приятел. Получили сте съобщение и искате да проверите какво е, защото приятелят, който го е изпратил, е забавен човек. 

Така че вашата мотивация (вътрешен тригър) е да се посмеете с приятел. 

Трябва да създадете акаунт, но тъй като това отнема по-малко от минута, не е проблем за вас. Създавате акаунта си. Може би дори изтегляте приложението и след това гледате видеоклипа. Воала! Едно от най-простите действия в света. 

  • Подобрете деня си! – Това е мотото на TikTok. Превръща един скучен и обикновен ден в приятен и запомнящ се.

TikTok ви отвежда на лов за продукти. Скролвате, за да откриете най-забавното видео, най-доброто караоке изпълнение, най-сладкото видео с куче… 

В предишните фази продуктът ви привличаше към себе си, като ви даваше малки награди всеки път, когато предприемете действие (харесване на видео, писане на коментар, следване на някого и т.н.). Колкото повече време прекарвате и взаимодействате със съдържанието, толкова повече ще виждате видеоклипове, които ви привличат, което означава, че ще получавате награди (щастие, забавление, вдъхновение и т.н.), които резонират по-добре с вас. И в крайна сметка TikTok ще има добър оттенък за вас – основателна причина да използвате продукта, вътрешен тригър.

Не е лесно да се задържите на пазара сред хиляди конкуренти. Не е достатъчно да привлечете клиенти/потребители в подходящия момент. Трябва да се уверите, че те ще се насладят на преживяването и ще се върнат отново – т.е. да ги задържите на кукичката.

За да задържиш вниманието на потребителя, използвай тези елементи:

  • Музика – Музиката с бърз ритъм ни помага да запомняме рекламите по-добре, защото стимулира мозъка ни.
  • Транзишън – Бързите сцени “грабват” погледа още от самото начало и правят по-голямо впечатление.
  • Движение – Когато има движение, хората гледат повече и искат да видят какво ще се случи след това.
  • Текст – Изскачащите субтитри превръщат пасивното гледане в активно участие, като насърчават зрителите да взаимодействат със съдържанието и да задълбават в темата.
  • Емотикони – Емотиконите ни позволяват да изразим чувства и емоции по бърз и лесен начин, което ни помага да създадем по-силна връзка с аудиторията.
  • Бранд – Честото излагане на марката или продукта улеснява запомнянето на основните послания и визуални елементи, свързани с тях.
 

Превърнете продукта в герой!

  • +47% вероятност за покупка, когато продуктът е показан в различни ситуации.
  • +129% вероятност за покупка, когато продуктът е показан в употреба, в сравнение с реклами без демонстрация.
  • +32% вероятност за покупка, когато продуктът е показан в цялата реклама.
  • +128% вероятност за покупка, когато се разопаковат продукти.
 

Използвайте силен, ясен и кратък призив за действие (CTA)

50% от рекламите в TikTok не съдържат CTA, но 80% от най-добрите рекламни кампании, които целят конверсия, съдържат CTA и 208% вероятност за поръчка при силен CTA.

Metrix Digital

Агенция за дигитален маркетинг, специализирана в маркетинг на ефективността и постигане на възможно най -висока възвръщаемост на инвестициите за нашите партньори.
Ние можем да ви помогнем успешно да продадете вашия продукт онлайн, като обхванете всички съответни канали за изпълнение.

Искате ли екипът ни да се погрижи?

Свържете се с нас.

Искате ли екипът ни да се погрижи?

Разкажете ни за вашия бизнес още днес.