Социалните мрежи се превърнаха в мощен инструмент за всеки един бизнес, който иска да взаимодейства пряко със своята аудитория. Ефективността на маркетинга в социалните мрежи (SMM) обаче зависи от един ключов фактор: таргетирането на правилната аудитория.
Без наличието на прецизно таргетиране всичките ви усилия (и средства) ще бъдат пропилени върху незаинтересувани потребители. Това на своя страна би довело да лоша активност и ниска възвръщаемост на инвестицията.
За да не се достига до това е важно първо да проучите коя е правилната аудитория за вашия бизнес спрямо това, което предлагате. Или накратко да си отговорите на въпроса: Кой би се заинтересувал от продуктите/услугите, които предлагам?
В настоящата тема ние от агенция за дигитален маркетинг Metrix Digital ще ви помогнем да се насочите към вашата правилна таргет аудитория чрез експертни съвети и ще ви кажем как да взаимодействате с нея – ефективно и успешно.
Какво е таргет аудитория в социалните мрежи?
Таргет аудиторията за бизнеса представлява съвкупност от специфична група потребители, към която е насочено определено взаимодействие. Всички те са склонни да бъдат заинтересовани от продуктите/услугите, които предлагате.
Характерно за таргет аудиторията е, че често обединява хора с подобни характеристики, като възраст, местоположение, интереси, начин на живот и т.н.
Защо е важно да знаете коя е вашата правилна таргет аудитория?
За да бъде ефективна рекламата в социалните мрежи, тя трябва да бъде насочена към точната публика. Ето кои са основните предимства от таргетирането на правилната аудитория:
- Пестите финанси чрез директно взаимодействие с правилните потребители
Насочването на рекламата към правилната аудитория идва с реални шансове за действие от тяхна страна. Те биха се заинтересовали от това, което предлагате, което на своя страна ще ви донесе по-бързо търсения резултат, спестявайки ви финансови средства от допълнително пускане на рекламни кампании.
Едва ли бихте купили цял магазин, ако целта ви е да впечатлите само един човек, нали? По същия начин стоят нещата и с таргетирането на аудиторията в социалните мрежи.
- Разполагате с по-добър фокус върху потенциалните купувачи
Таргетирането на правилната аудитория в социалните мрежи ще ви позволи да се фокусирате изцяло върху потребители, които са склонни да взаимодействат с това, което предлагате, без да скролнат и продължат надолу.
Правилната аудитория спира, чете, коментира, споделя и е много по-вероятно да се превърне във ваш потенциален клиент.
- Повече възможности за създаване на персонализирано съдържание
Когато познавате своята аудитория е по-лесно да създавате интригуващо съдържание и да персонализирате офертите си. Това ниво на взаимодействие е способно да накара потребителите ви да се чувстват оценени, което на своя страна би довело до действие – покупка, абонамент и превръщане в лоялен клиент, който се възползва редовно от това, което предлагате.
Как да таргетирате правилната аудитория в социалните мрежи?
Готови ли сте да откриете правилната аудитория за вашия бизнес? Ние от Metrix Digital подбрахме 9 стъпки за да ви помогнем с процеса.
- Дефинирайте понятието за „идеалния клиент“
Първата стъпка, необходима за таргет на правилната публика е ясно да определите кой точно е вашия хипотетичен идеален клиент. Този процес включва детайлна репрезентация на желания кандидат, базирана на маркетингово проучване и реални данни от списъка с вашите настоящи купувачи.
Важно е да вземете предвид следните фактори:
- Демографски – пол, възраст, образование, доходност, заетост, местоположение;
- Психографични – хобита, интереси, поведение, начин на живот;
- Поведенчески – отношение към покупките, наличие на лоялност към даден бизнес или бранд, активност в онлайн пространството;
Разбирането на всеки от горепосочените аспекти ще ви помогне в разработването на подходяща маркетингова стратегия и реклама в социалните мрежи, които резонират с нуждите на вашата аудитория и нейните предпочитания.
- Анализирайте настоящите си клиенти
Анализът на настоящите ви клиенти ще ви помогне в идентифицирането на общи характеристики и поведения. Инструменти като Google Analytics, клиентски проучвания и анализи в социалните мрежи могат да ви предоставят изчерпателна и полезна информация.
Това, което трябва да търсите е повторения в данните – демографски прилики, съвпадения по интереси и тип взаимодействия. По този начин ще можете да определите по-детайлно характеристиките на потенциалните си купувачи.
Разбирането на настоящите ви клиенти е най-добрия начин да се насочите към бъдещи такива.
- Открийте коя е най-подходящата платформа спрямо правилната аудитория
Отделните социални мрежи привличат различни потребители, в зависимост от техните предпочитания и интереси. Освен това и начините за споделяне на съдържание са различни.
Нека да разгледаме особеностите на най-популярните от тях:
- Facebook – Широкообхватна мрежа, подходяща и за по-възрастна аудитория, с разнообразни интереси;
- Instagram – Популярна сред по-младата аудитория, високовизуална и най-ефективна за бизнеси в сферата на лайфстайла и модата;
- TikTok – Силно популярна сред новите поколения, с високовизуално, привлекателно и креативно съдържание;
Важно е да определите коя точно социална платформа е най-често посещавана от вашата аудитория.
Нашите експерти по дигитален маркетинг ви съветват след като я откриете да насочите усилията си към нея. По-добре е да бъдете високоефективни в точно определена платформа, отколкото да разпръсквате средства във всички, без ясна насоченост.
- Използвайте инструментите за анализ, които социалните мрежи предоставят
В много от популярните социални мрежи ще откриете инструменти, предоставящи подробен анализ относно поведението и нивото на взаимодействие с потребителите. Този анализ може да ви помогне с проследяването на полезна информация, включително: достъпност, брой кликвания, харесвания, споделяния и т.н.
Информацията от инструментите за анализ на социалните мрежи е най-добрия помощник в определянето на правилната стратегия. Важно е тя да съответства на поведението на вашата аудитория.
- Използвайте инструментите за разширено таргетиране
Социални мрежи като Facebook и Instagram предоставят достъп до разширени опции за мониторинг над рекламите. Те са доста полезни в идентифицирането на точно определени изменения в поведението на аудиторията, тъй като таргетират по различни начини:
- Facebook и Instagram – Таргетират по местоположение, възраст, пол, интереси и поведение онлайн;
- TikTok – Таргетира по демографични фактори, интереси и устройства;
Използването на тези допълнителни опции може да ви бъде от полза в предоставянето на персонализирано съдържание, насочено към правилната аудитория.
- Отделете необходимото време в създаването на качествено съдържание
Създаването на въздействащо и релевантно съдържание е ключът към успешното уславяне и задържане на вниманието. Адресирайте съдържанието на своите реклами и постове във социалните мрежи, така че то да съвпада с нуждите, интересите и точките на взаимодействие с правилната аудитория.
Metrix Digital ви съветва да използвате смесен тип съдържание, включително:
- Информативно – разработка на блог постове, гайдове и туториали, с висока стойност за потребителите;
- Забавно – видеа, мемета и истории, които забавляват и взаимодействат с аудиторията;
- Промоционално – намаления, оферти и разработка на нови продукти/услуги, които провокират продажби;
- Потребителски насочено – постове, които подтикват аудиторията към харесвания, коментари, споделяния и взаимодействие с вашата страница или сайт;
Разпределянето на съдържанието ще ви помогне в поддържането на заинтригувана и готова за действие съвкупност от потребители.
- Помислете за инфлуенсър маркетинг
Инфлуенсър маркетингът може да бъде ефективен начин да достигнете до таргетираната аудитория по-бързо. Работата с инфлуенсъри, следвани от правилната за вашия бизнес група потребители може да ви помогне да разширите достъпа си до повече потенциални клиенти.
За да бъде ефективен инфлуенсър маркетингът е необходимо да се обърне по-специално внимание върху поведението на неговите последователи.
- Не забравяйте да взаимодействате с вашата аудитория
Комуникацията в социалните мрежи е двупосочна дейност, която изисква високо ниво на ангажираност и от ваша страна. Отговаряйте на коментари, съобщения и споменавания навреме и изчерпателно. Окуражавайте провеждането на дискусии чрез публикуването на въпросници и анкети. Участвайте в лайфове и комуникирайте директно с потребителите.
Изграждането на общност около вашия бизнес стимулира лоялността и води до по-добро споделяне и привличане на нови потенциални клиенти.
- Бъдете готови за нови промени
Социалните мрежи са непрекъснато променяща се среда. Това се отнася най-вече за поведението на потребителите. Ние от агенция за дигитален маркетинг Metrix Digital съветваме всеки собственик на бизнес, който рекламира в социалните мрежи да следи редовно представянето на кампаниите си. Важно е да бъдете в крак с най-новите трендове и промени в алгоритмите.
Нашите експерти ви съветват да бъдете гъвкави и да адаптирате стратегията си, така че тя да отговаря на интересите на вашата аудитория. Гъвкавият подход ще ви позволи да останете значими и да поддържате силна връзка с потребителите.
Накратко за таргетирането на правилната аудитория в социалните мрежи
Всяко действие в социалните мрежи е безполезно, ако не бъде насочено към правилната група от потребители. Ние от Metrix Digital акцентираме върху таргетирането на правилната аудитория за вашия бизнес, която е много по-вероятно да бъде заинтересована и да взаимодейства с това, което предлагате.
Социалните мрежи крият необятни възможности за популяризиране на бизнеса. Агенция за дигитален маркетинг Metrix Digital е тук за да ви свърже с потенциалните клиенти и да ви помогне да растете. Свържете се с нас за безплатна консултация.