Как TikTok рекламата променя играта

Вярваме, че всеки от вас е чувал за TikTok. Но знаете ли какво всъщност е TikTok?

  • Не, не е социална мрежа, въпреки че има 154,5 милиона човека, които следват Charli D’Amelio.
  • Не, не е платформа за танци, въпреки че точно тук се създаде танцът Renegade.
  • Не, не е музикална платформа, въпреки че Jason Derulo и Drake промотират песните си тук.

TikTok е вдъхновение за креативност/творчество, нещо като голяма сцена, на която всеки може да бъде актьор, режисьор и зрител едновременно.

Статистики за TikTok, които трябва да знаете

Нека ви запознаем с някои забавни статистически данни за TikTok! Тези данни показват колко добре се справя платформата по отношение на изтеглянията, а също и какъв вид съдържание привлича най-голямо внимание от страна на потребителите.

1. Приложението TikTok е изтеглено 4,92 милиарда пъти пъти в световен мащаб.

Голяма част от ръста на приложението се дължи на рязкото увеличаване на броя на потребителите му по време на пандемията COVID-19, когато хората бяха поставени под карантина през първите месеци на 2020 г. Тъй като прекарваха повече време вкъщи, те се обръщаха към социалните медии в свободното си време. 

2. Според хаштаговете развлеченията са най-популярната категория съдържание.

Хаштаговете са чудесен начин за категоризиране на съдържанието в социалните медии, което улеснява хората да намират видовете видеоклипове, които търсят. А според статистиката на TikTok „забавление“ е най-популярната категория съдържание в платформата в световен мащаб. Този конкретен хаштаг е натрупал 535 милиарда гледания на хаштага. Следващите най-популярни категории включват танци, шеги, фитнес/спорт и ремонт на дома/DIY.

3. През 2024 г. приложението TikTok се оценява на 84,2 милиарда щатски долара.

То е оценено на 84,2 млрд. щатски долара от инвеститорите, което наистина говори за неговия успех.

4. През последните няколко години употребата на TikTok наистина нарасна. 

Само в САЩ през 2023 г. има 102,3 милиона потребители, а до 2027 г. се очаква броят им да нарасне до 121,1 милиона.

5. В TikTok всеки ден се публикуват 34 милиона видеоклипа.

В TikTok се публикуват 272 видеоклипа всяка секунда, 16 000 видеоклипа всяка минута, 981 хиляди видеоклипа всеки час, 34 милиона видеоклипа всеки ден и 707 милиона видеоклипа всеки месец.

6. Приложението има над 45 милиона активни потребители дневно.

Версията на TikTok за iOS е на върха, тъй като данните показват, че тя има 30,8 милиона активни потребители дневно. Версията за Android също се представя добре с 15,4 милиона активни потребители дневно.

7. Средно потребителите отварят TikTok 20 пъти на ден.

При наличието на приложения за социални медии, които са на една ръка разстояние от нас, не е изненадващо, че ги отваряме многократно за един ден, като често не се замисляме за това. А вие колко често го използвате?

8. 61% от потребителите на TikTok откриват нови марки и продукти в платформата

Освен това 92% от потребителите предприемат действия след като видят дадено съдържание в TikTok (споделят, коментират, следват, харесват и т.н.).

9. Всеки четвърти си купува нещо, след като види видео с продукт за красота TikTok.

Освен това 67% от потребителите на TikTok са заявили, че платформата им помага да открият марки/продукти, които не са срещали преди.

10. Милениал Потребителите на TikTok са 2,3 пъти по-склонни да споделят/създадат UGC видео и да тагнат марка.

Докато потребителите на TikTok от поколението на Gen Z са 1,2 пъти по-склонни да напишат лично съобщение на марката, след като са закупили продукт.

11. Ключът към всяка добра реклама е да накарате аудиторията си да почувства нещо.

TikTok е установил, че рекламите с емоционално послание имат най-добро представяне като цяло. Когато успеете да докоснете сърцето на потребителите, те ще бъдат по-склонни да се ангажират и да предприемат действия. 

12. 63% от всички успешни реклами в TikTok предават посланието си веднага. Ако успеете да привлечете вниманието им още в самото начало, вероятността те да гледат рекламата ви докрай е по-голяма.

Реалността е такава, че вниманието ни не се задържа дълго. Затова, ако вашата марка планира да пуска реклами, в която и да е платформа, включително TikTok, трябва да бъде грабваща от самото начало и рискувате потребителят да загуби интерес и да премине към нещо друго.

13. Top-View рекламите на TikTok са любими на потребителите.

TikTok предлага разнообразни възможности за създаване на реклами, като: in-feed ads, brand takeover ads, и дори branded hashtag ads. С толкова много опции, това дава възможност на марките да изберат това, което ще се представи най-добре за тях и тяхната аудитория.

Защо е необходимо да имате TikTok реклама за бизнеса ви?

87%

от потребителите консумират съдържание на няколко устройства едновременно. Което превръща TikTok в новия телевизор в хола. 

Игнорирането на TikTok означава да пропуснете огромна аудитория от млади хора, които са изключително активни там.

75% от потребителите влизат, за да се забавляват. Това показва, че основната мотивация на потребителите на платформата е забавлението. Те търсят кратко, лесно за консумиране и ангажиращо съдържание.

Само 7,7% от нашата аудитория е включила телевизора, докато използва приложението. Въпреки че процентът е сравнително нисък, фактът, че някои потребители комбинират използването на приложението с гледане на телевизия, показва, че платформата успешно се интегрира в ежедневието на потребителите.

Изберете опцията си за реклама

In-feed video ads – Видео реклами, които се показват на стената на потребителите

In-feed видео рекламите са най-добрият начин да достигнете до широка аудитория в TikTok. Те се показват директно на началната страница (страницата “За теб” или “for you page”), където потребителите прекарват най-много време. Видеата ви изглеждат точно като обикновените клипове в TikTok, така че се вписват естествено в съдържанието, което потребителите вече гледат. С кратки и ангажиращи видеоклипове можете да увеличите осведомеността на бранда и да насочите трафик към сайта или приложението.

За да постигнете най-добри резултати, направете видеоклиповете си дълги около 9-15 секунди. Използвайте популярни ефекти, филтри и звуци и бъдете в крак с тенденциите, за да сте сигурни, че видеоклиповете ви ще намерят отклик сред потребителите на TikTok. 

TopView реклами

Top-View рекламите са по-забележими от In-Feed рекламите. Вашата целева аудитория ще вижда тези реклами в най-горната част на своя FYP. Видеоклиповете могат да продължат до 60 секунди и имат по-малка конкуренция от In-Feed рекламите.

Форматът Top-View гарантира широк обхват и много гледания, което го прави добра стратегия за изграждане на разпознаваемост на марката.

Branded hashtag challenge – Предизвикателства с брандиран хаштаг 

Форматът Branded Hashtag Challenge вдъхновява потребителите да създават свое собствено съдържание, използвайки вашия хаштаг. Този формат има три места, на които се показва: In-Feed видеоклипове, които вдъхновяват потребителите да се присъединят към предизвикателството, специални банери на страницата “Discover”, които насочват потребителите към мястото на Hashtag Challenge, и накрая, самият Hashtag Challenge, който води потребителите до всички останали TikTok видеа, които са се включили в играта и са снимали същото предизвикателство.

Branded effects – Брандирани ефекти
С Branded Effects потребителите могат да създават собствено съдържание, използвайки ефектите на вашата марка. Това ги кара да се чувстват по-свързани с вас и увеличава разпознаваемостта ви.

Те са подобни на AR филтрите в Instagram. Всеки нов брандиран ефект е достъпен за употреба в платформата в рамките на 10 дни.

Най-добри практики за ефективност на рекламите

Планирайте структурата на акаунта

Добре структурираният акаунт улеснява управляването, проследяването и оптимизирането на рекламните кампании. Можете лесно да сравнявате резултатите и да взимате решения за подобряване на ефективността им.

Оптимизиране на бюджета на кампанията (CBO)

С оптимизация на бюджета на кампанията, не се налага да разпределяте бюджета си за всяка отделна реклама. Системата сама решава къде да вложи най-много пари, за да получите най-добрите резултати. Това е като да имате личен финансов съветник за рекламите ви!

Създайте кампания

1. Изберете цел, която да съответства с вашата.

2. Задайте бюджет на ниво рекламна група (изберете „Без ограничение“), вместо да използвате CBO. 

3. Силно препоръчително е да тествате „ръчно“, като създадете две отделни кампании/рекламни групи със същите настройки, само с една разлика, и да видите резултатите.

Създайте рекламна група

1. Използвайте дневен бюджет вместо дългосрочен, за да имате по-добър контрол върху CPA.

2. Средната продължителност на живота на една рекламна група е 20 дни. За да поддържате висока ефективност на доставките, ще трябва да тествате нови рекламни групи.

3. Минималният бюджет за рекламните групи е препоръчително да бъде между 10-15 конверсии*CPA.

4. Изберете опцията „Само в TikTok“ като позициониране, а не „Автоматично позициониране“ на рекламата.

5. Оставете включени коментарите на потребителите, тъй като те увеличават ангажираността на рекламата, помагат за подобряване на класирането на рекламата и по този начин намаляват CPM. 

6. Изтеглянето на видеото зависи от правата на потребителя и не влияе на производителността.

Таргетиране

DO
  • Винаги стартирайте с възможно най-широко насочване.
  • Изискването за минимален размер на аудиторията е 1 хил. души, а минималният препоръчителен размер на списъка е ~50 хил. души.
  • Когато създавате lookalike аудитории, включвайте потребители, които са били активни през последните 90 дни (максимум).
  • Поддържайте аудиторията в балансирано състояние – ако аудиторията е малка, използвайте функцията Targeting Expansion (Разширяване на таргетирането), за да разширите аудиторията.
 
DON’T
  • Не смесвайте различни аудитории.
 

Твърде висок CPA?

Предприемете посочените по-долу действия САМО ако:

1. Сте преминали фазата на обучение (learning phase).

2. Бюджетът на рекламната група е най-малко 10 пъти повече от конверсиите.

Фокусирайте се върху рекламите си

1. Постарайте се в една рекламна група да има 3-5 реклами.

2. В ерата на бързия интернет и социалните медии, потребителите имат все по-малко търпение. Краткото видео е в състояние да грабне вниманието им бързо и да бъде изгледано докрай.

3. За да останете винаги в челните редици и да задържате интереса на клиентите си, обновявайте рекламите си поне веднъж седмично. Свежият поглед ще ви помогне да се откроите от конкуренцията.

4. За по-добри резултати, разделете различните версии на рекламите си в отделни рекламни групи.

5. Концентрирайте се върху най-добре представящите се криейтиви. Спрете неефективните реклами.

6. За да запазите стабилността на резултатите, избягвайте използването на динамични реклами и чести промени в целевите страници (landing page). 

И запомнете!

Добрите криейтиви са СУПЕР важни за ефективността на вашата реклама!

Metrix Digital

Агенция за дигитален маркетинг, специализирана в маркетинг на ефективността и постигане на възможно най -висока възвръщаемост на инвестициите за нашите партньори.
Ние можем да ви помогнем успешно да продадете вашия продукт онлайн, като обхванете всички съответни канали за изпълнение.

Искате ли екипът ни да се погрижи?

Свържете се с нас.

Искате ли екипът ни да се погрижи?

Разкажете ни за вашия бизнес още днес.