Вярваме, че всеки от вас е чувал за TikTok. Но знаете ли какво всъщност е TikTok?
- Не, не е социална мрежа, въпреки че има 154,5 милиона човека, които следват Charli D’Amelio.
- Не, не е платформа за танци, въпреки че точно тук се създаде танцът Renegade.
- Не, не е музикална платформа, въпреки че Jason Derulo и Drake промотират песните си тук.
TikTok е вдъхновение за креативност/творчество, нещо като голяма сцена, на която всеки може да бъде актьор, режисьор и зрител едновременно.
Статистики за TikTok, които трябва да знаете
Нека ви запознаем с някои забавни статистически данни за TikTok! Тези данни показват колко добре се справя платформата по отношение на изтеглянията, а също и какъв вид съдържание привлича най-голямо внимание от страна на потребителите.
1. Приложението TikTok е изтеглено 4,92 милиарда пъти пъти в световен мащаб.
Голяма част от ръста на приложението се дължи на рязкото увеличаване на броя на потребителите му по време на пандемията COVID-19, когато хората бяха поставени под карантина през първите месеци на 2020 г. Тъй като прекарваха повече време вкъщи, те се обръщаха към социалните медии в свободното си време.
2. Според хаштаговете развлеченията са най-популярната категория съдържание.
Хаштаговете са чудесен начин за категоризиране на съдържанието в социалните медии, което улеснява хората да намират видовете видеоклипове, които търсят. А според статистиката на TikTok „забавление“ е най-популярната категория съдържание в платформата в световен мащаб. Този конкретен хаштаг е натрупал 535 милиарда гледания на хаштага. Следващите най-популярни категории включват танци, шеги, фитнес/спорт и ремонт на дома/DIY.
3. През 2024 г. приложението TikTok се оценява на 84,2 милиарда щатски долара.
То е оценено на 84,2 млрд. щатски долара от инвеститорите, което наистина говори за неговия успех.
4. През последните няколко години употребата на TikTok наистина нарасна.
Само в САЩ през 2023 г. има 102,3 милиона потребители, а до 2027 г. се очаква броят им да нарасне до 121,1 милиона.
5. В TikTok всеки ден се публикуват 34 милиона видеоклипа.
В TikTok се публикуват 272 видеоклипа всяка секунда, 16 000 видеоклипа всяка минута, 981 хиляди видеоклипа всеки час, 34 милиона видеоклипа всеки ден и 707 милиона видеоклипа всеки месец.
6. Приложението има над 45 милиона активни потребители дневно.
Версията на TikTok за iOS е на върха, тъй като данните показват, че тя има 30,8 милиона активни потребители дневно. Версията за Android също се представя добре с 15,4 милиона активни потребители дневно.
7. Средно потребителите отварят TikTok 20 пъти на ден.
При наличието на приложения за социални медии, които са на една ръка разстояние от нас, не е изненадващо, че ги отваряме многократно за един ден, като често не се замисляме за това. А вие колко често го използвате?
8. 61% от потребителите на TikTok откриват нови марки и продукти в платформата
Освен това 92% от потребителите предприемат действия след като видят дадено съдържание в TikTok (споделят, коментират, следват, харесват и т.н.).
9. Всеки четвърти си купува нещо, след като види видео с продукт за красота TikTok.
Освен това 67% от потребителите на TikTok са заявили, че платформата им помага да открият марки/продукти, които не са срещали преди.
10. Милениал Потребителите на TikTok са 2,3 пъти по-склонни да споделят/създадат UGC видео и да тагнат марка.
Докато потребителите на TikTok от поколението на Gen Z са 1,2 пъти по-склонни да напишат лично съобщение на марката, след като са закупили продукт.
11. Ключът към всяка добра реклама е да накарате аудиторията си да почувства нещо.
TikTok е установил, че рекламите с емоционално послание имат най-добро представяне като цяло. Когато успеете да докоснете сърцето на потребителите, те ще бъдат по-склонни да се ангажират и да предприемат действия.
12. 63% от всички успешни реклами в TikTok предават посланието си веднага. Ако успеете да привлечете вниманието им още в самото начало, вероятността те да гледат рекламата ви докрай е по-голяма.
Реалността е такава, че вниманието ни не се задържа дълго. Затова, ако вашата марка планира да пуска реклами, в която и да е платформа, включително TikTok, трябва да бъде грабваща от самото начало и рискувате потребителят да загуби интерес и да премине към нещо друго.
13. Top-View рекламите на TikTok са любими на потребителите.
TikTok предлага разнообразни възможности за създаване на реклами, като: in-feed ads, brand takeover ads, и дори branded hashtag ads. С толкова много опции, това дава възможност на марките да изберат това, което ще се представи най-добре за тях и тяхната аудитория.
Защо е необходимо да имате TikTok реклама за бизнеса ви?
87%
от потребителите консумират съдържание на няколко устройства едновременно. Което превръща TikTok в новия телевизор в хола.
Игнорирането на TikTok означава да пропуснете огромна аудитория от млади хора, които са изключително активни там.
75% от потребителите влизат, за да се забавляват. Това показва, че основната мотивация на потребителите на платформата е забавлението. Те търсят кратко, лесно за консумиране и ангажиращо съдържание.
Само 7,7% от нашата аудитория е включила телевизора, докато използва приложението. Въпреки че процентът е сравнително нисък, фактът, че някои потребители комбинират използването на приложението с гледане на телевизия, показва, че платформата успешно се интегрира в ежедневието на потребителите.
Изберете опцията си за реклама
In-feed video ads – Видео реклами, които се показват на стената на потребителите
In-feed видео рекламите са най-добрият начин да достигнете до широка аудитория в TikTok. Те се показват директно на началната страница (страницата “За теб” или “for you page”), където потребителите прекарват най-много време. Видеата ви изглеждат точно като обикновените клипове в TikTok, така че се вписват естествено в съдържанието, което потребителите вече гледат. С кратки и ангажиращи видеоклипове можете да увеличите осведомеността на бранда и да насочите трафик към сайта или приложението.
За да постигнете най-добри резултати, направете видеоклиповете си дълги около 9-15 секунди. Използвайте популярни ефекти, филтри и звуци и бъдете в крак с тенденциите, за да сте сигурни, че видеоклиповете ви ще намерят отклик сред потребителите на TikTok.
TopView реклами
Top-View рекламите са по-забележими от In-Feed рекламите. Вашата целева аудитория ще вижда тези реклами в най-горната част на своя FYP. Видеоклиповете могат да продължат до 60 секунди и имат по-малка конкуренция от In-Feed рекламите.
Форматът Top-View гарантира широк обхват и много гледания, което го прави добра стратегия за изграждане на разпознаваемост на марката.
Branded hashtag challenge – Предизвикателства с брандиран хаштаг
Форматът Branded Hashtag Challenge вдъхновява потребителите да създават свое собствено съдържание, използвайки вашия хаштаг. Този формат има три места, на които се показва: In-Feed видеоклипове, които вдъхновяват потребителите да се присъединят към предизвикателството, специални банери на страницата “Discover”, които насочват потребителите към мястото на Hashtag Challenge, и накрая, самият Hashtag Challenge, който води потребителите до всички останали TikTok видеа, които са се включили в играта и са снимали същото предизвикателство.
Branded effects – Брандирани ефекти
С Branded Effects потребителите могат да създават собствено съдържание, използвайки ефектите на вашата марка. Това ги кара да се чувстват по-свързани с вас и увеличава разпознаваемостта ви.
Те са подобни на AR филтрите в Instagram. Всеки нов брандиран ефект е достъпен за употреба в платформата в рамките на 10 дни.
Най-добри практики за ефективност на рекламите
Планирайте структурата на акаунта
Добре структурираният акаунт улеснява управляването, проследяването и оптимизирането на рекламните кампании. Можете лесно да сравнявате резултатите и да взимате решения за подобряване на ефективността им.
Оптимизиране на бюджета на кампанията (CBO)
С оптимизация на бюджета на кампанията, не се налага да разпределяте бюджета си за всяка отделна реклама. Системата сама решава къде да вложи най-много пари, за да получите най-добрите резултати. Това е като да имате личен финансов съветник за рекламите ви!
Създайте кампания
1. Изберете цел, която да съответства с вашата.
2. Задайте бюджет на ниво рекламна група (изберете „Без ограничение“), вместо да използвате CBO.
3. Силно препоръчително е да тествате „ръчно“, като създадете две отделни кампании/рекламни групи със същите настройки, само с една разлика, и да видите резултатите.
Създайте рекламна група
1. Използвайте дневен бюджет вместо дългосрочен, за да имате по-добър контрол върху CPA.
2. Средната продължителност на живота на една рекламна група е 20 дни. За да поддържате висока ефективност на доставките, ще трябва да тествате нови рекламни групи.
3. Минималният бюджет за рекламните групи е препоръчително да бъде между 10-15 конверсии*CPA.
4. Изберете опцията „Само в TikTok“ като позициониране, а не „Автоматично позициониране“ на рекламата.
5. Оставете включени коментарите на потребителите, тъй като те увеличават ангажираността на рекламата, помагат за подобряване на класирането на рекламата и по този начин намаляват CPM.
6. Изтеглянето на видеото зависи от правата на потребителя и не влияе на производителността.
Таргетиране
DO
- Винаги стартирайте с възможно най-широко насочване.
- Изискването за минимален размер на аудиторията е 1 хил. души, а минималният препоръчителен размер на списъка е ~50 хил. души.
- Когато създавате lookalike аудитории, включвайте потребители, които са били активни през последните 90 дни (максимум).
- Поддържайте аудиторията в балансирано състояние – ако аудиторията е малка, използвайте функцията Targeting Expansion (Разширяване на таргетирането), за да разширите аудиторията.
DON’T
- Не смесвайте различни аудитории.
Твърде висок CPA?
Предприемете посочените по-долу действия САМО ако:
1. Сте преминали фазата на обучение (learning phase).
2. Бюджетът на рекламната група е най-малко 10 пъти повече от конверсиите.
Фокусирайте се върху рекламите си
1. Постарайте се в една рекламна група да има 3-5 реклами.
2. В ерата на бързия интернет и социалните медии, потребителите имат все по-малко търпение. Краткото видео е в състояние да грабне вниманието им бързо и да бъде изгледано докрай.
3. За да останете винаги в челните редици и да задържате интереса на клиентите си, обновявайте рекламите си поне веднъж седмично. Свежият поглед ще ви помогне да се откроите от конкуренцията.
4. За по-добри резултати, разделете различните версии на рекламите си в отделни рекламни групи.
5. Концентрирайте се върху най-добре представящите се криейтиви. Спрете неефективните реклами.
6. За да запазите стабилността на резултатите, избягвайте използването на динамични реклами и чести промени в целевите страници (landing page).
И запомнете!
Добрите криейтиви са СУПЕР важни за ефективността на вашата реклама!