Взимаме си довиждане с Modified Broad Match

И сега какво?

На 4 февруари Google обяви промяна в структурата на типовете на съвпадение на ключовите думи (keywords match types). От 18 февруари 2021 г. phrase match ще бъде разширен, за да съответства на повече заявки за търсене. Опцията broad match modifier – въведена през 2010 г., която позволява на рекламодателите да посочват определени думи (със знак плюс), които трябва да бъдат включени в заявка за търсене – изчезва.

 

Това е доста голяма и значима промяна, с положителни и отрицателни страни. Нека разгледаме всичко, което трябва да знаете за нея.

 

  • Какво се променя сега, когато broad match modifier изчезва?

  • Как да се подготвите за промяната?- 5 полезни съвета какво да правите по-нататък.

Broad Match Modifier изчезва – какво се е променя?

Сега, когато въвеждате ключови думи за рекламите си, ще имате само три опции:  broad match, phrase match, и exact match.

Щом разгледаме какво всъщност означават промените, разбираме, че това е истинска хибридизация на двата съществуващи типа съвпадение – phrase match и broad match modifier.

 

До сега:

Phrase match – използван, когато искаме търсенето да отговаря на конкретни ключови думи в определен словоред, като търсенето може да включва допълнителни думи преди и/или след, зададената от нас фраза. 

Пример: “дамски обувки” ще се покаже при търсене на “ кожени дамски обувки”, но няма да бъде показано при търсене на “дамски кожени обувки”, поради нарушаване на реда на ключовите ни думи.

 

Broad Match Modifier – използван, когато искаме търсенето да отговаря на конкретни ключови думи без значение техния словоред и дали преди, между или след тях има други думи.

Пример: +дамски +обувки ще се покаже при търсене, както на “кожени дамски обувки”, така и при търсене на “дамски кожени обувки” и “обувки кожени дамски”

 

А сега:

 

Phrase match ще позволява рекламите ви да се показват дори и търсенето да включва допълнителни думи между ключовите, НО редът им трябва да остане същият, както зададения от нас. 

 

Пример: Ако ключовата ви дума е “пътувания от Бургас до София”, то по новите правила търсенето “пътувания с автобус от Бургас до София” ще се покаже, но търсенето “пътувания от София до Бургас” няма, поради нарушение в реда на ключовите думи.

 

 

Как да се подготвите за промяната?

  1. Преглеждайте препоръките на Google

По-важно от всякога сега ще бъде редовното следене на препоръките от Google. Обърнете специално внимание на тези, свързани с добавянето на нови и премахването на дублиращи се ключови думи. Предвид промените и това което ще обхваща phrase match, е добре да помислите за добавяне на нови ключови думи, за да разширите обхвата си. 

Още по-важното е, че тъй като сега modified broad keywords и phrase match keywords, на практика, ще носят един и същ трафик, то дублиращите се ключови думи в профила ви ще се срещат често. Това е от особено значение за акаунти, които bid-ват за едни и същи думи, но използват различни видове типове за съвпадение.

  1. Преразгледайте структурата на акаунта си

Както, вече споменахме промените в modified broad и phrase match ще повлияят на постъпващия трафик, следователно и на разходите за реклама. Ключовите думи от типа modified broad постепенно ще понижат трафика, спрямо до сега, докато ключовите думи от типа phrase match по-вероятно ще носят повече трафик. Ще бъде важно да следите бюджетите и да ги коригирате съобразно промените. Това е от особена важност за акаунти, които структурират своите кампании или рекламни групи по типове на съвпадение.

  1. Продължавайте да използвате негативни ключови думи, за да отсявате “лошия” трафик

Вече стана ясно, че ключовите думи от типа phrase match ще носят повече трафик от преди, което увеличава шанса от постъпване на “лош” трафик и нарастване на разходите, но не и на конверсиите. За това използването на негативни ключови думи е от съществено значение и трябва да влезе в списъка ви с ежедневни задачи, за да се предпазите успешно и навременно от нежелан трафик и неефективно изразходване на рекламния бюджет.

Забележка: Няма промени за отрицателните ключови думи от типа phrase match!

  1. Информирайте се ежедневно!

Това е нова и съществена промяна за всички. За да сме по-наясно и да проследим как ще се развият нещата от сега нататък, е важно да продължим да се информираме всекидневно. 

  1. Запознайте се по-отблизо с автоматизираното наддаване (automated bidding)

Google спомена, че през последната година са направени много подобрения и в другите видове match types. Сега broad match ще разглежда допълнителни сигнали (като целеви страници, ключови думи в рекламната група), в дадения акаунт, за да повиши релевантността на търсенията. 

 

Ако новите промени ви тревожат поради липсата на обем във акаунта ви, то можете тествате ключови думи от типа broad match със стратегия за автоматизираното наддаване (automated bidding), за да откриете нови възможности в акаунта си. Но трябва да бъдете внимателни search-трафикът от broad match ключови думи да не се припокрива с този от други рекламни групи и/или кампании.

Подгответе се за промените с тези съвети

  1. Разгледайте типовете си на съвпадение и структурата на акаунта.

  2. Преглеждайте редовно препоръките на Google.

  3. Продължете да използвате отрицателни ключови думи. 

  4. Запознайте се с автоматичното офериране (automated bidding), ако още не сте го направили.